Saturday, September 11, 2010

Salam Idil Fitri

Terlebih dahulu, saya memohon maaf kerana rasanya ucapan ini agak lewat saya postingkan. Saya telah pun pulang ke kampung saya di Melaka pada 7 September 2010 (Selasa). Namun demikian, tidak seperti biasa, internet connection di kampung saya kali ini tidak lancar. Dengan menggunakan broadban yang ada, saya sekadar mampu untuk menyemak email sahaja. Sempat juga saya menghantar beberapa email yang ringan-ringan. Ketika saya ingin membuat posting, ia sering terputus. Maka terpendamlah beberapa tulisan yang ingin saya postingkan.

Hari ini, setelah kita berada pada hari kedua bulan Syawal, sebagaimana yang telah dijadualkan, saya sekeluarga telah bertolak ke Kuantan pula untuk berhariraya dengan keluarga sebelah isteri saya. Di Kuantan, barulah saya dapat berhubung semula dengan dunia luar menerusi alam siber. Alhamdulillah.

Di kesempatan yang ada, saya seisi keluarga dengan tulus ikhlas mengucapkan selamat idil fitri kepada seluruh pengunjung blog ini, kepada sahabat dan taulan, rakan-rakan sejawat, anak-anak murid yang dikasihi serta kepada seluruh muslimin dan muslimat. Saya sekeluarga juga mohon ampun dan maaf zahir dan batin di atas apa jua kesalahan, kesilapan, kekasaran, kekhilafan yang telah kami lakukan, sama ada yang sengaja atau tidak, yang kecil apatah lagi yang besar, yang tersembunyi ataupun yang nyata, dari hujung rambut hinggalah ke hujung kaki. Mudah-mudahan Ramadhan kali ini benar-benar telah berjaya mentarbiahkan kita untuk menjadi insan yang lebih baik daripada masa lalu. Mudah-mudahan juga, di hari dan bulan yang mulia ini, ikatan ukhwah di antara sesama kita akan dapat diperkukuhkan lagi, insha-Allah. Saya juga ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada mereka yang telah menghantarkan ucapan selamat hari raya menerusi SMS kepada saya.

Salam dari Kuantan.

No comments: