Wednesday, July 21, 2010

Sekadar Makluman

Sebagaimana yang kita mungkin telah tahu, khususnya para ahli Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan islam Malaysia (PERTIS), pada 24 Julai nanti, Persatuan ini akan mengadakan Mesyuarat Agung Tahunannya kali ke-15. Mungkin agenda yang bakal mendapat perhatian daripada semua ahli nanti ialah di mana dalam mesyuarat agung kali ini akan diadakan pemilihan untuk Ahli Jawatankuasa Pusat PERTIS untuk sesi 2010-2011/12 bagi semua posisi, iaitu dari jawatan Yang Dipertua hinggalah ke jawatan AJK biasa.

Semenjak beberapa minggu yang lalu, saya mula menerima pertanyaan dari rakan dan taulan, sama ada saya akan mempertahankan jawatan Naib Yang Dipertua yang sedang saya sandang sekarang, atau adakah saya akan berubah posisi, atau adakah saya tidak akan bertanding apa-apa jawatan pun. Sejak 2 3 hari ini, pertanyaan, cadangan serta sokongan semakin kerap saya terima menerusi pelbagai saluran komunikasi yang ingin mengetahui pendirian dan arah tuju saya dalam mesyuarat agung itu nanti.

Untuk pengetahuan bersama, setakat ini, saya masih mempertimbangkan dengan seteliti mungkin mengenai kedudukan serta arah tuju yang akan saya ambil dalam mesyuarat agung itu nanti. Banyak perkara yang perlu saya perhalusi sebelum saya membuat apa-apa jua keputusan muktamad.

Antara perkara yang sedang saya perhalusi sebelum saya memuktamadkan pendirian saya ialah, adakah gaya kepimpinan saya selama ini sememangnya diterima oleh para ahli PERTIS di semua peringkat? Adakah saya masih punya hutang dengan PERTIS, sama ada hutang yuran tahunan, hutang yuran mesyuarat agung yang lepas-lepas, atau apa sahaja bentuk hutang lain? Bagi saya, tiada gunanya saya menjadi pemimpin walaupun yang akan saya pimpin itu hanyalah sebuah NGO yang kecil jika perkara hutang saya sendiri pun gagal saya selesaikan. Jika demikianlah yang berlaku, bagaimana pula saya akan menyelesaikan masalah ahli dan NGO itu sendiri yang saya kira lebih besar? Ada dua tiga perkara lagi yang sedang saya pertimbangkan dengan teliti sebelum saya dapat mengambil keputusan yang muktamad.

Kepada para ahli yang telah mengajukan pertanyaan, cadangan dan juga sokongan untuk saya, berbanyak-banyak terima kasih saya ucapkan. Insha-Allah, saya akan membuat keputusan muktamad pada hari Jumaat ini dan jika berkesempatan saya akan maklumkan pendirian dan keputusan saya itu sebelum solat Jumaat ini menerusi blog ini.

Sekian, terima kasih

No comments: