Thursday, April 17, 2014

Takziah Kepada Keluarga Mendiang Karpal Singh



Pagi tadi, sesampai sahaja saya ke sekolah, dua orang rakan sejawat memberitahu saya Karpal Singh telah meninggal akibat kemalangan jalanraya awal pagi. Saya agak terkejut mendengar berita berkenaan. Baru dua hari lepas saya mendengar rakaman perbahasan yang melibatkan MP Gelugor ini di parlimen menerusi Youtube.



Saya mula mengenali nama Karpal Singh sejak dekad 80-an lagi. Walau bagaimanapun, sampai sekarang pun orangnya tidak pernah saya jumpa secara dekat. Sebagaimana yang semua ketahui, Karpal Singh merupakan seorang ahli politik yang tegas dan teguh pendirian. Beliau cukup berani mengutarakan apa jua isu di dewan rakyat yang mana pada pandangan beliau mempunyai kepentingan orang ramai.

Karpal Singh juga merupakan seorang pengamal undang-undang yang sememangnya cukup tersohor di negara kita. Beliau cukup berpengalaman dalam mengendalikan kes berprofil tinggi.

Kematian Karpal Singh merupakan satu kehilangan kepada dunia politik dan dunia perundangan di negara kita.

Takziah diucapkan kepada keluarga mendiang.


No comments: