Saturday, July 26, 2014

Che Omar Kritikal



Sebagaimana yang telah saya kongsikan dalam posting sebelum ini, Saudara Che Omar telah terlibat dalam satu kemalangan dengan sebuah kereta dua hari yang lalu. Peristiwa malang berkenaan telah berlaku di Danau Kota.

Sewaktu berbuka puasa tadi, Kak Nor, isteri beliau, ada menghubungi saya. Menurut Kak Nor, keadaan Saudara Che Omar kritikal. Buat masa ini, Saudara Che Omar masih memerlukan bantuan alat sokongan pernafasan.

Selaku salah seorang rakan lama beliau, saya memohon kepada sesiapa sahaja yang mengenali Saudara Che Omar agar sama-samalah kita berdoa semoga beliau cepat sembuh. Walaupun mungkin doktor sudah berkata kondisi Saudara Che Omar berada dalam keadaan sekian dan sekian, tetapi kuasa Allah boleh mengubah kondisi yang sedia ada kepada yang sebaliknya. Selaku sahabat, kita jangan putus harapan. Hari ini kita tolong berdoa untuk salah seorang rakan kita, insha-Allah esok lusa orang lain yang akan berdoa untuk kita pula.

Kepada Kak Nor, saya berharap agar sentasa tabah dan bersabar. Kak Nor juga harus bersedia untuk menerima apa sahaja yang akan ditakdirkan Allah. Saya minta berbanyak maaf kerana tidak dapat menziarahi Kak Nor kerana ketika ini saya dan keluarga sudah pun berada di kampung halaman saya. Sayu juga hati saya bila di akhir perbualan kita tadi, Kak Nor sebak.

Sesiapa yang menaruh harapan kepada sesama insan, dia mungkin akan dikecewakan, tetapi sesiapa yang menaruh sepenuh harapan kepada Allah, dia pasti tidak akan kecewa.


No comments: