Wednesday, April 20, 2016

Majlis Ihtifal SMA Hira' Shah Alam 2016 (Catatan Lewat)



Pada 16 April (Sabtu) yang lalu, saya berkesempatan menghadiri majlis Ihtifal (Anugerah Cemerlang) untuk Sekolah Menengah Agama (SMA) Hira’, Shah Alam. Majlis telah dilangsungkan di Taman Kesenian Islam, Shah Alam. Bagi saya, majlis telah berjalan dengan baik, sederhana tetapi meriah juga. Uniknya, majlis berkenaan telah dijalankan dalam dwibahasa, iaitu bahasa Arab dan Melayu.

(Maaflah fotonya kurang menarik sedikit).


Dalam majlis ini, murid-murid yang cemerlang pada tahun 2015 telah menerima hadiah masing-masing. Ia meliputi kecemerlangan untuk PT3, Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) serta mereka yang mendapat keputusan untuk keseluruhan bagi tingkatan 1, 2 dan 4. Selain itu, murid yang cemerlang dalam setiap mata pelajaran juga turut mendapat hadiah.

Selain penyampaian pelbagai hadiah, majlis turut diserikan dengan pelbagai persembahan. Antara yang menarik perhatian saya ialah persembahan Kalam Jama’i. Persembahannya mantap dan meyakinkan. Tahniah!

Walaupun murid dan warga sekolah SMA Hira’ Shah Alam tidaklah seramai mana, tetapi majlis ihtifal yang telah dilangsungkan telah berjaya mencapai objektifnya. Tahniah kepada pihak penganjur yang telah berjaya menganjurkannya dengan baik.

Di bawah ini disertakan 2 video terpilih yang berkaitan dengan majlis ihtifal berkenaan untuk tontonan bersama.

Penyampaian hadiah tingkatan 1 dan 2

Persembahan Kalam Jama'i


No comments: