Tuesday, February 16, 2010

Berita Tengah Malam

Pn. Saini Kembali Ke Rahmatullah

Hari ini, telah berlakulah hukum Allah ke atas hamba-Nya. Sekitar jam 12.20 sebentar tadi, saya menerima SMS daripada Saudara Zahari Hashim (Along) yang memaklumkan bahawa Pn. Saini telah kembali ke rahmatullah sekitar jam 11 malam sebentar tadi. Saya pun terus forwardkan SMS tersebut kepada beberapa orang AJK Pusat PERTIS. Setelah itu, saya menghubungi pula En. Bidin Ali yang juga merupakan Pengerusi PERTIS Pahang. Beliau mengesahkan berita tersebut. Menurut Bidin lagi, jenazah Pn. Saini akan dikebumikan esok.

Sebenarnya siang tadi En. Abu Hassan yang juga merupakan Setiausaha Agung PERTIS Pusat telah pun menghubungi saya dan memaklumkan bahawa Pn. Saini dalam keadaan uzur yang amat sangat. Saya bercadang untuk menziarahi beliau esok atau lusa. Namun begitu, Allah telah terlebih dahulu menjemput beliau.

Pn. Saini binti Senawi ialah isteri kepada En. Sudin Mohd Yusuf, rakan saya, yang juga bekas Pengerusi PERTIS Pahang. Beliau seorang ahli PERTIS yang aktif dan sering menghadiri majlis anjuran PERTIS Pahang. Saya mengenali Pn. Saini juga kerana sama-sama menghadiri majlis-majlis anjuran PERTIS Pahang.

Kepada En. Sudin dan keluarga, bersabarlah menghadapi saat yang paling dukacita ini. Sesungguhnya saat yang telah dijanjikan Allah untuk Pn. Saini telah tiba. Hanya saat serupa yang telah dijanjikan Allah untuk kita pula yang masih rahsia.
Alfatihah ...

No comments: