Friday, November 20, 2009

Bicara Umum

Selamat Bercuti


Hari ini merupakan hari terakhir persekolahan untuk tahun 2009 bagi
kebanyakan negeri. Di Kedah, Kelantan dan Terengganu, semalam
merupakan hari terakhir. Sudah tentulah kegembiraan khususnya kepada
para pelajar pada hari ini sesuatu yang tidak tersembunyi lagi.
Maklumlah selepas ini mereka akan bercuti selama 6 minggu. Para guru
pun gembira juga!

Kepada para pelajar, saya ucapkan selamat bercuti. Gunakanlah masa
percutian yang panjang ini dengan perkara-perkara yang berfaedah dan
bermanfaat. Bagi mereka yang tinggal di kawasan-kawasan rendah,
berhati-hatilah terutamanya ketika hujan lebat. Maklumlah sekarang
musim banjir.

Kepada rakan-rakan sejawat, saya juga mengucapkan selamat bercuti.
Walau bagaimanapun, ada di antara kita yang harus bertugas dalam cuti.
Itu perkara biasa bagi golongan seperti kita. Ini termasuklah mereka
yang kena jadi pengawas peperiksaan SPM atau STPM, kena menanda kertas
jawapan dan sebagainya. Kepada mereka yang berkenaan, selamat
berkhidmat saya ucapkan.

Bagi saya sendiri, setakat ini, 12 hari daripada cuti saya nanti akan
dikorbankan untuk tugas rasmi pada Disember nanti.

Selamat bercuti kepada yang berkenaan.

No comments: