Sunday, August 1, 2010

Beseri Masuk Hospital Semula

Pagi tadi, sekitar jam 8.57 pagi, Kak Milah, Isteri kepada Saudara Beseri Ahmad ada menghubungi saya dan memaklumkan bahawa Beseri telah dimasukkan ke Hospital malam tadi. Oleh kerana pada ketika itu saya masih lagi berada di ladang abang ipar saya di Kerdau, Temerloh, maka saya tidak dapat menziarahi Saudara Beseri. Saya juga tidak dapat memasukkan berita ini ke dalam blog ini dengan kadar lebih segera kerana tiadanya internet connection di ladang abang ipar saya. Kata Kak Milah lagi, pada masa ini, tiada sesiapa yang dapat menguruskan Saudara Beseri. Lagipun, anak tunggal mereka harus bekerja pada hari minggu ini.

Kemudiannya, sekitar jam 2.22 petang, sekali lagi Kak Milah menghubungi saya. Katanya, Beseri telah pun dipindahkan ke wad lain. Katanya lagi, pada masa ini Beseri ditempatkan di Wad 2, Tingkat 2, Menara Timur, Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).

Kak Milah memohon jasa baik kawan-kawan yang berkelapangan supaya dapat menziarahi Saudara Beseri di hospital. Setidak-tidaknya ia akan dapat memberi semangat kepada Saudara Beseri.

Di sini, saya juga suka mengambil kesempatan untuk menyeru kepada sesiapa sahaja yang mengenali Saudara Beseri, atau sesiapa sahaja yang prihatin dengan musibah yang sedang menimpa sahabat kita ini, untuk menghulurkan apa sahaja bentuk bantuan kepadanya. Kalau mampu sedikit, kita bantulah sedikit, kalau mampu bantu lebih banyak, itulah yang sebaik-baiknya untuk kita dan untuk keluarga Saudara Beseri.

Saya pernah menulis mengenai Saudara Beseri beberapa kali menerusi blog ini. Kalau saya tulis hal yang sama berulang kali walaupun ianya dirasakan patut, tetapi ia mungkin akan menjemukan pihak lain pula. Kalau Saudara Beseri pernah menghiburkan ramai orang suatu masa dahulu, kini mengapa kita harus membiarkan beliau menangis sorang-sorang.

Sekali lagi saya memohon agar marilah kita semua sama-sama membantu Saudara Beseri. Permohonan ini saya tujukan khusus kepada rakan-rakan rapat Beseri yang berkemampuan dan juga kepada institusi yang suatu ketika dahulu pernah harum namanya kerana bakat besar yang ada pada Saudara Beseri.

Inilah nasib yang sering menimpa kepada insan buta yang berbakat besar dalam bidang muzik seperti Saudara Beseri.

No comments: