Monday, September 10, 2012

Berita Malam

Seorang Lagi Ahli PERTIS Kembali Ke Rahmatullah

Petang tadi, saya mendapat maklumat iaitu seorang lagi ahli Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS) telah kembali ke rahmatullah. Beliau ialah Md Atan bin Muhammad, ahli PERTIS Terengganu.

Menurut maklumat, beliau telah menghembuskan nafas terakhirnya sekitar jam 2 atau 3 petang tadi. Allahyarham ttelah dimasukkan ke hospital sejak sebelum hari raya lagi. Alahyarham juga dikatakan telah diserang angin ahmar. Di sepanjang beliau berada di hospital, dua kali pembedahan telah dijalankan ke atas beliau. Allaharham dijangka akan dikebumikan di Pulau Kerengga, Marang, Terengganu lewat hari ini.

Kepada ahli keluarga Allahyarham, takziah diucapkan. Bersabarlah menghadapi kehilangan orang yang disayang. Kita juga sama-sama akan menyusuli Allahyarham. Hanya masa dan tempatnya sahaja yang tetap menjadi rahsia.

Di sini, saya tidak lupa untuk mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada rakan-rakan dari Terengganu yang telah sudi untuk berkongsi maklumat sebegini dengan saya dan dengan kita semua. Mudah-mudahan perkongsian berita sebegini akan membuka hati kita untuk sama-sama mendoakan yang terbaik untuk saudara kita yang telah dijemput Ilahi seperti ini. Bersamalah kita berdoa semoga Allahyarham ditempatkan bersama-sama dengan golongan solihin.

Alfatihah ....


No comments: