Saturday, August 3, 2013

Muhammad Lee Akan Meninggalkan PPOBM



Menurut maklumat ringkas tapi sahih yang sampai kepada saya, Tuan Haji Muhammad Lee Abdullah, salah seorang kakitangan penting di Persatuan Pembangunan Orang Buta Malaysia (PPOBM) akan meninggalkan persatuan tersebut dalam masa terdekat. Menurut sumber berita yang boleh dipercayai, notis pemberhentian beliau telah pun dihantar beberapa minggu yang lalu. Menurut sumber itu lagi, Tuan Haji Muhammad Lee akan berhenti sebagai kakitangan di PPOBM bermula 22 Ogos ini.




Untuk rekod, Tuan Haji Muhammad Lee sebelum ini merupakan kakitangan di Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS). Beliau telah berkhidmat dengan PERTIS hampir 8 tahun lamanya. Pada bulan Jun 2012, beliau telah meletakkan jawatannya di PERTIS untuk berkhidmat di PPOBM pula. Namun demikian, nampaknya jodohnya bersama PPOBM jauh lebih pendek jika dibandingkan dengan jodohnya bersama PERTIS sebelum ini.


Setakat ini, saya sendiri tidak pasti sebab-musabab Tuan Haji Muhammad Lee meletakkan jawatannya di PPOBM. Selain itu, saya juga tidak pasti apa rancangan beliau seterusnya. Adakah beliau sedang diintai oleh pihak lain pula?


Kepada Tuan Haji Muhammad Lee, saya ucapkan selamat berjaya dalam apa jua yang akan anda lakukan selepas ini.



No comments: