Monday, April 13, 2015

SMS Daripada Saudara Yusiran




Pada 12 April 2015 (Ahad), saya ada menerima SMS daripada Saudara Yusiran Ahmad. Berdasarkan kandungan sms-nya, saya yakin saya bukan penerima tunggal SMS berkenaan. Mungkin ramai lagi rakan lain yang turut sama menerima SMS berkenaan. Berdasarkan kandungan sms-nya juga, saya rasa Saudara Yusiran sememangnya sedang berada dalam kesempitan hidup tahap jingga.



Oleh itu, selaku sahabat dan rakan beliau, marilah kita sama-sama membantu beliau setakat yang kita mampu. Kisah beliau sudah beberapa kali saya muatkan menerusi blog ini. Selain daripada pihak individu, saya rasa badan bukan kerajaan khususnya yang berorientasikan golongan cacat penglihatan juga harus membantu beliau. Kalau sebuah badan bukan kerajaan menghulurkan RM30.00 setiap bulan, bila 10 badan yang serupa menghulurkan jumlah yang sama, saya rasa sudah tentulah ia dapat mengurangkan kesempitan yang sedang dihadapinya bbagi meneruskan hidupnya. Pada hari ini jumlah badan bukan kerajaan yang berteraskan golongan cacat penglihatan ada berbelas banyaknya. Adalah amat mengecewakan jika sebuah pun enggan tampil untuk membantu beliau.

Selain menghulurkan bantuan berbentuk kewangan, badan-badan berkenaan juga boleh memikirkan kaedah lain untuk membantu beliau bagi jangka panjang. Kalau hal yang besar-besar boleh diberi perhatian, saya rasa hal yang sekecil ini seharusnya diberikan perhatian juga. Marilah kita selaku rakan senasib beliau yang tampil dahulu untuk membantu beliau sama ada secara individu apatah lagi menerusi badan-badan bukan kerajaan yang kita sebagai ahlinya atau sebagai pemimpinnya.

Di bawah ini, saya sisipkan kandungan penuh SMS daripada Saudara Yusiran bin Ahmad untuk tatapan kita semua.

TEL:+60193944047
Date:12.04.2015 14:37:48
Salam sejahtra tuan tuan dan puan puan yang saya muliakan!adalah saya Yuseran Ahmad ingin merayu kepada tuan tuan dan puan puan agar dapat menghulurkan sedikit bantuan berupa sumbangan iklas ini disebabkan EPC daripada jkm telah pun dipotong dalam masa 4 bulan sampai kini saya telah keputusan wuang untuk berbelanja!sumbangan tuan tuan dan puan puan amat saya hargai!dari itu saya uchapkan terima kaseh diatas sumbangan anda semua!semoga tuhan memberkati anda semua dari saya Yuseran Ahmad. berikut inilah nombor akaun saya! Akaun bsn 14119-00001361-4.


Jika ada sesiapa yang ingin menghubungi beliau, bolehlah gunakan nombor telefon seperti di atas, tetapi ia merupakan telefon rakan serumahnya. Jika ada sesiapa yang telah sudi membantu beliau dengan cara memasukkan wang ke dalam akaun seperti yang tertera nombornya, harap dapat memaklumkannya kepada beliau. Maklumlah sebelah kaki beliau sudah tiada buat selama-lamanya. Jadi amat sukar bagi beliau bergerak untuk menyemak baki terakhir akaunnya.

Harap coretan ini akan dapat perhatian daripada semua pihak yang prihatin.

Terima kasih.

No comments: