Saturday, January 2, 2016

Tahniah Kepada Prof. Datuk Dr. Mohammad Redzuan Othman



Menurut satu laporan beberapa portal berita semalam, Prof. Datuk Dr. Mohammad Redzuan Othman telah dilantik sebagai naib canselor Universiti Selangor (Unisel) yang baru. Pelantikan beliau berkuat kuasa mulai 1 Januari 2016. Beliau menggantikan tempat Prof. Dr. Anuar Ahmad yang tamat perkhidmatannya pada pertengahan Disember lalu.


Saya mengenali Prof. Datuk Dr. Redzuan Othman sejak tahun 1988 lagi iaitu ketika saya menuntut di Universiti Malaya (UM). Ketika itu Dr. Redzuan merupakan salah seorang pensyarah di Jabatan Sejarah, Universiti Malaya. Beliau mengajar kursus berkaitan dengan Timur Tengah. Waktu itu saya merupakan salah seorang penuntut beliau. Saya mengikuti kursus kendalian beliau sejak tahun 1 hinggalah ke tahun akhir. Alhamdulillah saya telah beroleh keputusan baik bagi setiap tahun.

Bagi saya, Prof. Datuk Dr. Mohammad Redzuan Othman seorang yang berpandangan terbuka. Baginya, seseorang yang berstatus penuntut institusi pengajian tinggi tidak seharusnya terikat dengan satu aliran pemikiran semata-mata. Oleh itu, pendedahan yang secukupnya harus diberikan kepada golongan penuntut institusi pengajian tinggi bagi menjana kecemerlangan mereka serta mengembangkan lagi potensi yang ada.

Saya berkeyakinan dengan kemampuan, kepakaran, pengalaman dan kebolehan yang ada, Prof. Datuk Dr. Mohammad Redzuan mampu memacu Unisel ke arah masa depan yang lebih gemilang.

Tahniah Prof.


No comments: