Saturday, April 30, 2011

Menghadiri Mesyuarat Agung PERTIS Kedah

Pagi tadi telah berlangsung Mesyuarat Agung PERTIS Kedah Kali Kedua. Mesyuarat telah berlangsung di premis Pertubuhan Orang Cacat Penglihatan Malaysia (SBM) Cawangan Kedah di Alor Star. Selaku Yang Di-Pertua PERTIS kebangsaan, saya telah diundang untuk menghadiri dan seterusnya merasmikan mesyuarat berkenaan. Saya sekeluarga telah pun tiba di Alor Setar sekitar jam 10.20 malam tadi.



Sekitar jam 10.45 pagi tadi, saya telah tiba di lokasi mesyuarat. Ini kali pertama saya ke Kedah atas urusan PERTIS. Secara peribadi, saya sendiri tak dapat mengingat berapa kali saya sudah tiba di Kedah.





Pada keseluruhannya, mesyuarat telah berjalan lancar. Cikgu Musa telah terpilih sekali lagi selaku pengerusi PERTIS Kedah. Hanya terdapat perubahan kecil dalam barisan kepimpinan PERTIS Kedah.



Manakala dari segi kehadiran pula, saya dimaklumkan hampir 30 orang ahli yang hadir. Jumlah ini tidaklah sebesar mana jika dibandingkan jumlah keseluruhan ahli PERTIS Kedah, namun demikian ia sudah mencukupi korum untuk meneruskan mesyuarat. Justeru, tidak banyak persoalan yang telah dikemukakan semasa sesi soal jawab.



Sedikit keistimewaan mesyuarat kali ini ialah di mana makanan untuk jamuan tengah hari dimasak sendiri oleh salah seorang ahli biasa (cacat penglihatan) PERTIS kedah. Demikian saya dimaklumkan. Rasanya sedap dan menyelerakan.



Kepada PERTIS Kedah, saya berdoa semoga terus maju dan berjaya pada masa yang akan datang. Sekalung tahniah juga diucapkan kepada barisan baru kepimpinan PERTIS Kedah. Marilah kita sama-sama "memasyarakatkan PERTIS".

Salam dari Alor Star.

No comments: