Friday, April 15, 2011

Tahniah Kepada Zamzuri Ghani

Tahniah Kepada Zamzuri Ghani

Tengah hari tadi, Saudara Zamzuri Ghani telah menghubungi saya dan memaklumkan beliau baru sahaja mendapat cahaya mata pertamanya pada jam 12.48 tengah hari. Sekalung tahniah saya ucapkan kepada beliau. Tak sampai pun setahun berumah tangga, sudah ada zuriat. Bayinya seorang lelaki tapi masih belum diberi nama. Kata Zamzuri, dalam senarainya sudah ada beberapa cadangan nama, tapi beliau akan berbincang dengan isterinya lebih dahulu sebelum memuktamadkan nama untuk puteranya.

Satu sikap positif yang telah ditunjukkan oleh Zamzuri yang mungkin boleh sama-sama kita teladani ialah, bila beliau beroleh putera, beliau telah menghubungi rakan dan taulannya. Tujuannya bukan sekadar untuk memberitahu beliau sudah ada cahaya mata, bahkan beliau sebenarnya ingin supaya rakan dan taulannya mendoakan yang terbaik untuk anaknya, untuk beliau dan isterinya. Demikianlah.

Tahniah sekali lagi untuk Zamzuri. Kepada rakan yang masih belum berumah tangga lagi, bersegeralah laksanakan sunnah Nabi. Jangan asyik suka orang itu dan ini, tapi tidak meminangnya.

No comments: