Sunday, May 22, 2011

Barisan Pemimpin Baru SBM Cawangan KL/Selangor

Sebagaimana yang telah saya maklumkan semalam, pada hari ini telah berlangsung mesyuarat agung tahunan SBM Cawangan KL/Selangor. Oleh kerana saya pun tidak hadir dalam mesyuarat berkenaan, maka hingga ke saat ini pun saya masih tak dapat mengingati mesyuarat kali ini entah mesyuarat yang ke berapa. Saya rasa, Cikgu Jais mungkin masih ingat mesyuarat hari ini mesyuarat yang ke berapa walaupun kini beliau hanya berstatus mantan sahaja.

Di sini, saya dengan penuh sukacita ingin mengucapkan sekalung tahniah kepada mereka yang telah tepilih sebagai ahli jawatankuasa SBM Cawangan KL/Selangor untuk tempoh 2 tahun.

Di bawah ini, saya senaraikan barisan pemimpin baru SBM Cawangan KL/Selangor bagi tahun 2011-2013:


  1. Pengerusi: En. Abbas Ashaari.

  2. Naib Pengerusi: Pn. Rosnah Ahmad.

  3. Setiausaha: Pn. Romainum Zakaria.

  4. Bendahari: En. Mohd Yusuf Abdullah.

  5. AJK Biasa: Mohd Ali Ahmad.

  6. AJK Biasa: En. Abyan Jambot.

  7. AJK Biasa: En. Isa Taib.



Kepada mereka yang telah terpilih, selamat menjalankan tugas. Kita berkhidmat untuk rakan-rakan senasib kita juga. Maka itulah juga, saya penuh yakin, tiada seorang pun di antara barisan pemimpin baru yang telah terpilih akan menjadikan SBM khususnya cawangan KL/Selangor sebagai sumber periuk nasi masing-masing kerana jika itu yang terjadi maka amat malanglah pertubuhan yang kita pimpin dan dua kali malanglah orang yang telah memilih kita sebagai pemimpin.

Satu lagi, janganlah hendaknya ada di antara mereka yang baru terpilih sebagai pemimpin di SBM Cawangan KL/Selangor akan meletakkan jawatan di pertengahan musim. Jika ini yang berlaku, orang yang berbuat kerja tak senonoh itu hanya sekadar mempermain-mainkan orang yang telah memilihnya. Perletakan jawatan di pertengahan musim juga akan menyusahkan AJK yang masih kental menjalankan tugas. Walaupun AJK yang meletakkan jawatan itu beribu kali mengutarakan kalimaah “maaf”, beban tugas yang ditinggalkannya tetap tidak berubah.

Seperkara lagi, bila kita sudah di barisan pemimpin, tugas kita bukan sekadar untuk menjadi pengarah semata-mata. Berdasarkan kepada nama AJK baru yang tersenarai di atas, saya yakin sifat sedemikian tiada kepada seorang pun di antara mereka. Baguslah kalau begitu.

Tuan Haji Nazari mungkin sudah boleh mula mencongak kedudukannya dalam mesyuarat agung dwitahunan SBM peringkat kebangsaan tahun hadapan.

No comments: