Sunday, September 15, 2013

Pak Tahir Ketua Cawangan UMNO Kampung Kuala Tengah



Pada 13 September 2013 (Jumaat) lalu, UMNO Cawangan Kampung Kuala Tengah, Marang, Terengganu, telah mengadakan mesyuarat peringkat cawangan. Dalam mesyuarat berkenaan, En. Mohd Tahir Ismail atau lebih mesra dengan panggilan Pak Tahir telah terpilih sebagai ketua baru Cawangan UMNO Kampung Kuala Tengah, Marang. Beliau yang juga merupakan seorang yang cacat penglihatan telah memperoleh 73 undi. Manakala lawannya yang juga merupakan seorang yang berpenglihatan dan juga berjawatan memperolehi 68 undi.

Pemilihan Pak Tahir selaku ketua cawangan UMNO merupakan suatu pencapaian yang boleh dibanggakan khususnya dalam kalangan golongan cacat penglihatan di Terengganu. Walaupun Pak Tahir bukanlah orang cacat penglihatan pertama yang telah terpilih sebagai ketua bagi sebuah cawangan dalam UMNO di Malaysia, pemilihan Pak Tahir kali ini merupakan pengiktirafan masyarakat setempat kepada kemampuan beliau untuk mengemudikan salah sebuah cawangan UMNO di Terengganu.



Di peringkat badan bukan kerajaan (NGO), Pak Tahir juga merupakan seorang ahli yang aktif. Beliau merupakan salah seorang AJK PERTIS Terengganu. Beliau juga pernah terlibat selaku tenaga pengajar dalam kelas Alquran Braille anjuran PERTIS Terengganu.

Seperkara yang sentiasa harus menjadi panduan kepada Pak Tahir ialah, bila sudah terlibat dalam politik secara lebih aktif, Pak Tahir juga harus bersedia dengan sepak terajang dalam politik itu sendiri. Dalam politik dengan luar politik jauh bezanya. Kalau di luar politik ramai yang akan menaruh belas kasihan kepada Pak Tahir, tetapi bila sudah ada dalam politik, mungkin akan ada bezanya tahap belas dan kasihan orang terhadap Pak Tahir. Namun begitu, kita tetap berdoa semoga Pak Tahir akan sentiasa cekal dalam apa jua situasi selaku ketua cawangan UMNO.

Kepada Pak Tahir, tahniah diucapkan. Hari ini Pak Tahir telah terpilih selaku ketua cawangan dalam UMNO. Manalah tahu, jika kepimpinan Pak Tahir berkualiti, suatu hari nanti akan terlonjak pula ke peringkat bahagian.

Pembetulan

Pak Tahir bukannya tenaga pengajar dalam kelas Alquran Braille, tetapi beliau ialah antara yang belajar dalam kelas Alquran Braille berkenaan. Terima kasih saya ucapkan kepada Saudara Samsudin Wahab yang telah membuat pembetulan tersebut. (Cikgu Zakaria, 16 September 2013, Ahad, 7.00 malam).


No comments: