Monday, May 9, 2016

Menghadiri Majlis Perkahwinan Anak Cikgu Maimun





Pada 8 Mei (Ahad), saya sekeluarga berkesempatan menghadiri majlis perkahwinan anak cikgu Maimun Ismail. Majlis telah berlangsung di rumah beliau iaitu di Tasik Puteri, Selangor. Seingat saya, ini kali ketiga saya menghadiri perkahwinan anak beliau. Ini bermakna, Cikgu Maimun sudah ada tiga orang menantu setakat ini.


(Cikgu Maimun)


Saya tiba di lokasi majlis sekitar jam 12.30 tengah hari. Ketika itu para tetamu semakin ramai. Apa yang menariknya bagi saya dalam majlis kali ini ialah makanan disajikan secara street food. Di samping itu, juadah yang disediakan pula pelbagai.

Antara rakan sejawat yang sempat saya temui dalam majlis berkenaan termasuklah Datin Nurhayati dan Datuk Zamani, Cikgu Rizal Tan dan keluarganya serta Cikgu Zinaida dan keluarganya.

Kepada pasangan pengantin, diucapkan selamat pengantin baru. Doa kami semoga kekal bahagia hingga ke syurga. Kepada Cikgu Maimun dan keluarga pula, tahniah diucapkan kerana sudah ada tiga orang menantu. Rupa-rupanya persaraan bukan pemisah hubungan silatul rahim antara kita. Semoga keceriaan, kebahagian serta keberkatan Ilahi sentiasa bersama Cikgu Maimun sekeluarga. Terima kasih juga kerana masih ingat kepada saya sekeluarga.

Di bawah ini saya sisipkan beberapa foto yang sempat diambil dalam majlis berkenaan. Maaflah foto pengantin tidak sempat diambil.





No comments: