Sunday, May 29, 2016

AJK PERTIS Pusat Sesi 2016 - 2018




Sepertimana yang telah sama-sama kita semua maklumi, Mesyuarat Agung Tahunan Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS) peringkat pusat telah berlangsung pada 28 Mei (Sabtu). Agenda terpenting dalam mesyuarat berkenaan ialah pemilihan Ahli Jawatankuasa (AJK) Pusat persatuan berkenaan yang akan menerusikan agenda kepimpinannya untuk sesi 2016 – 2018.

Berikut adalah senarai AJK PERTIS Pusat untuk sesi 2016 – 2018 yang telah terpilih:

1. En. Mohamad Faizal bin Che Yusof (Yang Di-Pertua).
2. En. Zamzuri bin Ghani (Naib Yang Di-Pertua).
3. En. Mohd Shahril Azri (Setiausaha Agung).
4. En. Osman Nordin Omar (Bendahari Pusat).
5. Cikgu Jasmadin Budin (AJK Pusat Biasa).
6. Cikgu Md Rozi bin Nafi (AJK Pusat Biasa).
7. Ustaz Mohd Nor Awang Ngah (AJK Pusat Biasa).

Bagi saya, dari satu sudut, PERTIS berjaya mentransisikan barisan kepimpinannya daripada golongan lama kepada golongan yang lebih muda secara tertib dan teratur. Perkara ini sangat penting bagi memastikan agar persatuan ini tidak ketandusan pemimpin pada masa hadapan. Gabung jalin pengalaman antara pemimpin lama dan baru sangat penting ke arah memantapkan persatuan dalam semua kondisi dan situasi. Walaupun semua AJK Pusat kali ini kaum adam belaka, harapnya ia tidak akan memberi kesan negatif kepada sokongan daripada kaum hawa kepada persatuan ini.

Kepada mereka yang telah terpilih, setinggi-tinggi tahniah diucapkan. Harapnya tiada sesiapa pun yang telah terpilih akan hanya menjadi pemimpin di pertengahan jalan.

No comments: