Sunday, December 4, 2016

Beseri Di PPUM





Sekitar jam 9.00 malam tadi (3 Disember), isteri Saudara Beseri (Kak Jamilah) ada menghubungi saya. Lama juga Beseri atau ahli keluarganya tidak menghubungi saya. Kak Jamilah memberitahu saya yang Saudara Beseri kini di PPUM sudah hampir sebulan. Puncanya kerana Saudara Beseri terjatuh di bilik air. Kejadian itu mengakibatkan beliau tidak boleh bangun hingga sekarang. Katanya lagi, Saudara Beseri hilang selera makan.


(Foto lama Saudara Beseri)


Kemudian anaknya pula telah menghantar SMS kepada saya dengan memaklumkan lokasi Saudara Beseri dirawat seperti berikut:

Salam pkcik..abah dekat wad 8TD menara timur ppum..katil nombor 7..

Sesiapa dalam kalangan pembaca blog ini atau rakan-rakan lain yang berkesempatan dan ingin menziarahi Saudara Beseri, bolehlah berbuat demikian. Mudah-mudahan sedikit sebanyak ia akan dapat meringankan penderitaan yang sedang ditanggung oleh rakan kita ini.

Sementara itu, kepada sesiapa yang ingin menghulurkan bantuan berbentuk kewangan, ia boleh disalurkan ke akaun seperti yang tertera di bawah, iaitu berdasarkan SMS anaknya juga kepada saya seperti berikut:

Salam..nombor akaun BSN abah:1416029888105457..terima kasih..

Mana-mana badan bukan kerajaan khasnya yang berkaitan dengan golongan cacat penglihatan juga boleh mengambil inisiatif untuk membantu Saudara Beseri dengan apa cara sekali pun.

Selaku rakan senasib, kitalah yang harus tampil dahulu untuk membantu Saudara Beseri.

No comments: