Tuesday, December 6, 2016

Mengunjungi Pak Lang Yusuf Di JB



Pada 5 Disember (Isnin), sekitar 4 jam setengah selepas ketibaan saya sekeluarga di JB, saya berkesempatan mengunjungi Pak Lang Yusuf, seorang bapa saudara saya yang besar jasanya kepada saya terutama sewaktu saya bersekolah rendah dahulu. Sebagaimana biasa, bila saya ke JB, merekalah antara orang yang seakan wajib saya ziarahi bila ada kelapangan.




Kali akhir saya menziarahi kedua-duanya ialah juga pada bulan Disember 2014 lalu. Seingat saya, Pak Lang saya ini sudah berusia melebihi 80 tahun. Namun demikian, secara umumnya keduanya kelihatan sihat, kata orang sihat orang tua.

Walaupun pertemuan kami semalam sekitar 40 minit sahaja, namun saya cukup puas terutama bila mendapati keduanya masih sihat dan boleh menjalani kehidupan seperti biasa. Mereka berdua inilah serta keluarganya antara insan yang sering saya selitkan dalam doa saya terutamanya selepas solat.

Mudah-mudahan ini bukan pertemuan kami yang penghabisan.

No comments: