Saturday, August 12, 2017

Kedai Jahit Seri Mewah




Kedai jahit Seri Mewah terletak di Wangsa Maju, KL. Seingat saya, sudah 11 tahun saya berurusan dengan kedai ini. Walaupun saya bukan antara pelanggan yang kerap mengunjungi kedai jahit ini, tetapi bila saya memerlukan pakaian baru maka kedai inilah yang akan saya kunjungi untuk membuat tempahan atau membelinya.



Bagi saya, satu keistimewaan kedai ini ialah kualiti jahitan pakaiannya yang amat baik. Sebab itulah juga ada antara seluar kerja yang sering saya pakai ke sekolah sudah pun berusia 11 tahun tetapi masih kelihatan baik dan tidak dimakan masa.

(Cheam Ah Hock)


Pemilik kedai ini, En. Cheam Ah Hock, juga merupakan seorang yang peramah, mudah dirundingi dan mujamalah orangnya. Walaupun saya tidak datang ke kedainya dalam tempoh yang agak lama, beliau tetap melayani kedatangan saya dengan cukup baik dan mesra. Begitulah agaknya sifat seorang peniaga yang bijak.

(Saya dan Cheam Ah Hock)


Bagi saya, sesiapa yang mementingkan kualiti pakaian daripada harganya, maka kedai ini amat sesuai untuk memenuhi citarasa pelanggan sedemikian. Saya akui harganya setikit tinggi, tetapi cukup berbaloi dengan kualiti pakaiannya, bak kata pepatah Melayu, alah membeli menang memakai.

Saya sekadar berkongsi maklumat dan pengalaman semata-mata.


No comments: