Wednesday, August 30, 2017

Majlis Pernikahan Anak Saudara Sebelah Isteri di Jengka (Catatan Lewat)






Pada 27 Ogos (Ahad), lalu, saya sekeluarga telah menghadiri majlis pernikahan anak saudara lelaki sebelah isteri saya. Majlis akad nikah telah berlangsung di Masjid As-Solihin, Jengka 4, Pahang, manakala kendurinya pula telah diadakan di rumah keluarga pengantin perempuan yang tidak jauh dari masjid berkenaan. Nampaknya hujung minggu lalu, dua hari berturut-turut saya menghadiri majlis akad nikah.

(Pasangan mempelai)


Pengantin lelaki iaitu Syed Muhammad Shafie bin Syed Ahmad kini sedang bertugas dengan Jabatan Agama Islam Pahang. Beliau berkelulusan Syariah dari Universiti Sains Islam Malaysia (USIM).

Majlis telah berlangsung secara sederhana tetapi meriah dan lancar. Khutbah nikah telah dibacakan sendiri oleh abang ipar saya yang juga bapa kepada pengantin lelaki. Dengan sekali lafaz, anak saudara lelaki kami sudah berstatus suami. Maka bermulalah tugas dan tanggungjawab barunya sebagai seorang hamba Allah.

Klik di sini untuk menonton lagu Maher Zain yang ditujukan khas untuk mempelai

Sebagaimana doa dalam lagu berkenaan, demikianlah juga doa kami seisi keluarga untuk kedua-dua mempelai. Semoga kekal bahagia hingga ke jannah.

Di bawah ini dikongsikan sebahagian kecil foto majlis berkenaan.


No comments: