Monday, November 22, 2010

Selamat Menduduki Peperiksaan SPM

Esok (23 November) akan bermula peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di seluruh negara. Ada ketikanya, sebagai guru yang turut terlibat dengan pengajaran dan pembelajaran tingkatan 5, sudah tentu sedikit sebanyak saya juga turut merasai debarannya. Debaran seorang guru kadangkala lebih hebat dirasakan kerana kejayaan atau kegagalan murid-muridnya akan dipertanggungjawabkan kepadanya kelak.



Kepada seluruh calon khususnya murid-murid saya yang akan mula menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) esok, diucapkan selamat menduduki peperiksaan SPM. Saya sentiasa mendoakan kejayaan khusus buat murid-murid saya.



Dalam tempoh musim peperiksaan ini, jangan lupa untuk tidur lebih awal; jangan lupa juga untuk menghubungi ibu bapa memohon mereka mendoakan kejayaan masing-masing; jangan lakukan perkara-perkara yang boleh menimbulkan masalah dalam musim peperiksaan seperti bergaduh dengan rakan; jangan lupa sentiasa berdoa semoga akan beroleh kejayaan; jangan lupa bersarapan walaupun sedikit sebelum masuk ke dewan peperiksaan di sebelah pagi; gunakan nota dan catatan yang ada untuk ulang kaji.

Kepada yang berkenaan, selamat menduduki peperiksaan SPM. Buatlah yang terbaik semoga akan beroleh keputusan yang terbaik juga.

No comments: