Monday, September 26, 2011

Berita Petang

Mari Kita Sama-sama Bantu Ahmad Shaha

Sekitar jam 7.04 malam semalam, Saudara Ahmad Shaha ada menelefon saya. Beliau memaklumkan mengenai keadaan mutakhir isterinya, Rosiah. Kata Shaha, keadaan isterinya masih tidak berubah, koma seperti sebelumnya. Sebagai salah satu usaha untuk mengurangkan bebannya, saya menawarkan untuk membantu beliau menerusi blog ini. Saya telah meminta beliau supaya SMS nombor akaunnya. Alhamdulillah, sebentar tadi baru beliau menghantar nombor akaunnya menerusi SMS kepada saya.

Ahmad Shaha sendiri berada dalam keadaan yang tidak sihat iaitu selepas diserang angin ahmar ringan (kalau tak silap saya). Sebab itu, bila saya dengar beliau bercakap, ia tidak selancar seperti dahulu. Beliau juga kini tidak lagi bekerja. Sebelum ini beliau merupakan seorang kakitangan di salah sebuah bank di Kuala Lumpur. Pada hujung tahun lepas (kalau saya tidak silap) beliau telah bersara gara-gara kesihatannya yang kian tidak memuaskan.

Kini beliau umpama sudah jatuh ditimpa tangga. Isterinya yang selama ini sudah pun uzur kini dalam keadaan koma pula. Sudah tentulah dalam keadaan seperti ini, beliau amat mengharapkan sokongan daripada kita selaku rakan dan taulannya. Kini Rosiah masih di rawat di Hospital Manjong, Perak.

Sebagai salah satu usaha yang boleh sama-sama kita lakukan, maka di sini saya sertakan nombor akaun beliau jika ada mana-mana pihak ingin membantu dalam bentuk kewangan. Saudara Ahmad Shaha mungkin tidak mengharapkan yang terbanyak, memadailah jika ada sedikit sumbangan ikhlas daripada kita semua. Akaun Saudara Ahmad Shaha adalah seperti berikut: Ahmad Shaha bin Mohd Hanafiah Maybank Alwadiah 164043-000057.

Sekiranya kita tidak berkesempatan untuk ke bank, satu lagi kaedah yang boleh diusahakan ialah dengan menghubungi Pn. Arilzoh binti Mokhtar, Pengerusi Biro Kebajikan Dan Khidmat Komuniti PERTIS di talian tangannya, 013-3929280 untuk menghulurkan sumbangan.

Sesungguhnya tangan yang memberi itu adalah lebih baik. Dalam harta kita, ada hak mereka yang memerlukan sama ada dalam bentuk zakat ataupun sedekah.

Saya bagi pihak Saudara Ahmad Shaha juga ingin mengucapkan setinggi-tinggi terima kasih kepada mereka yang telah dan akan membantu dalam apa jua bentuk. walaupun sumbangan yang kita hulurkan mungkinsedikit, tetapi ia mungkin mempunyai erti yang cukup besar dan bermakna kepada Saudara Ahmad Shaha.

Shaha turut terharu bila saya maklumkan kepadanya bahawa MSO turut sama mendoakan agar isterinya cepat sembuh.

Salam dari Jitra, Kedah.

No comments: