Sunday, September 4, 2011

Selamat Kembali Semula Ke Sekolah


Esok (Isnin, 5 September) murid-murid akan kembali semula ke sekolah selepas bercuti pertengahan semester kedua selama seminggu. Kebetulan pula, cuti kali ini bersamaan pula dengan sambutan hari raya aidil fitri 1432 Hijrah. Berkemungkinan juga ada yang telah terlebih raya sakan.

Kepada semua murid, saya ucapkan selamat kembali semula ke sekolah. Kepada murid-murid tingkatan 5 di Wilayah Persekutuan, jangan lupa juga, esok bermula peperiksaan percubaan SPM bagi sekolah-sekolah di Wilayah Persekutuan. Diucapkan juga selamat menduduki peperiksaan percubaan. Saya yakin, sejak sebelum bermula cuti lagi, para guru telah pun meninggalkan pesan berjela panjangnya supaya murid-murid tidak mengabaikan buku dan nota semasa dalam tempoh cuti. Walaupun sambutan hari raya aidil fitri, tetapi pelajaran sama sekali jangan dilupakan. Demikianlah.



Saya juga yakin, bagi golongan pendidik seperti saya, persediaan yang patut-patut juga telah dilakukan bagi meneruskan usaha mendidik anak watan. Kepada semua, diucapkan, selamat kembali semula ke sekolah.

No comments: