Sunday, July 10, 2016

Menziarahi Yusiran




Pada 9 Julai (Sabtu) lalu, saya berkesempatan untuk menziarahi Yusiran lagi. Rancangan asalnya ialah untuk ziarahi beliau di kediaman keluarganya yang letaknya tidak jauh dari bandar Jasin. Walau bagaimanapun, Yusiran memaklumkan kepada saya beliau berada di hospital Jasin.

Sekitar jam 6.45 petang, saya dengan ditemani isteri tiba di hospital Jasin. Mulanya saya ke wad 2B di mana beliau ditempatkan. Setibanya saya ke wad berkenaan, seorang kakitangan hospital memberitahu Yusiran sedang menjalani rawatan mencuci buah pinggang. Lokasinya pula berhadapan dengan wad kecemasan.

(Saya menyerahkan sumbangan Perkum kepada Yusiran)


Setibanya kami di lokasi, memang Yusiran sedang menjalani rawatan cuci buah pingganggnya. Menurut Yusiran, beliau sudah berada di hospital berkenaan sejak hari ke-15 bulan puasa lalu. Beliau dimasukkan ke hospital kerana jangkitan kuman. Dalam ziarah singkat tersebut, saya telah menyerahkan wang bantuan yang telah disumbangkan oleh Perkum.

Menurut Yusiran lagi, amat jarang rakan-rakan menghubungi beliau. Memang jelas beliau dalam kesunyian. Begitulah agaknya kalau sudah tidak sihat. Tahun ini beliau berhari raya di hospital sahaja dengan ditemani oleh kakitangan hospital yang bertugas.



Sebelum meninggalkan beliau, saya memberitahu Yusiran, saya akan ziarahi lagi beliau bila saya pulang ke kampung nanti, insha-Allah.


No comments: