Sunday, July 31, 2011

Promosi Blog

Jika para pengunjung blog ini meneliti senarai pautan di hujung, terdapat sedikit perubahan pada blog yang saya senaraikan. Ada blog tertentu yang tidak lagi saya senaraikan. Manakala terdapat beberapa blog baru yang saya telah masukkan dalam senarai pautan berkenaan. Dengan erti kata lain, saya mempunyai kriteria tertentu dan tersendiri untuk menyenaraikan blog terpilih ke dalam senarai pautan pada blog ini. Matlamatnya ialah supaya para pengunjung dapat dihidangkan dengan bahan-bahan berkualiti, sahih dan terkini. Mana-mana blog yang sudah setahun tidak dikemas kini, layaklah ia tidak lagi disenaraikan dalam pautan BW. Mana-mana blog yang hampir setahun tidak dikemas kini, ia ada harapan untuk tidak lagi disenaraikan dalam masa terhampir.

Antara blog terbaru yang saya senaraikan pada pautan BW ialah SMK St. John Kuala Lumpur. Kebetulan pula, saya adalah bekas murid ST. John dan pernah belajar di sekolah berkenaan bermula dari tingkatan 1 hinggalah ke tingkatan 6 atas. Hari ini, oleh kerana masa yang begitu padat buat masa ini, saya masih belum berkesempatan untuk datang dan menjejakkan kaki di sekolah yang telah banyak berjasa dalam mencorakkan jalan hidup saya pada hari ini. Jadi, kalau tak sempat ke SMK St. John, dapat mengunjungi blognya pun memadailah. Saya juga sempat mengunjungi blog berkenaan. Wah! Banyaknya gambar .... cantiknya! .... ye ke cantik???

Satu lagi blog yang baru saya senaraikan ialah blog pengetua SMK St. John Kuala Lumpur. Di sini, saya ingin melontarkan kekaguman saya kepada pengetua sekolah berkenaan kerana turut tidak ketinggalan dalam mengejar arus perkembangan ICT. Kata sesetengah orang, pengetua selalu sibuk, jangankan hendak menulis pada blog, hendak baca blog pun sampai tidak ada masa. Nampaknya pengetua SMK St. John telah membuktikan bahawa kalau hendak seribu daya, kalau dah tak mahu beribu dalih. Bila kita beralasan, ia menunjukkan kelemahan. Sekalung tahniah ingin saya kalungkan pada pengetua SMK St. John. Melalui blognya, saya juga bertemu dengan blog seorang lagi pengetua sekolah di Kuala Lumpur, tetapi ia belum lagi saya pautkan menerusi blog ini.

Saya juga sempat membaca tulisan pengetua SMK St. John menerusi blognya. Bagi saya, tulisannya sangat baik, dua bahasa lagi. Menerusi tulisan beliau, para pembaca dapat mengetahui pandangan beliau terhadap isu-isu tertentu, aspirasi dan inspirasinya serta harapan beliau terhadap sekolah serta warganya.

Kepada para pengunjung semua, jika ingin ke blog yang telah saya nyatakan, silalah klik (enter bagi pengguna pembaca skrin) pada nama pautan yang berkaitan dalam senarai Laman Sesawang Pilihan di hujung blog ini.

Terima kasih kepada Cikgu Ruby kerana sudi berkongsi info.

Salam dari Kuantan.

1 comment:

Cikguruby said...

Terima kasih Zakaria...penulisan awak juga bagus. Saya suka membacanya dan saya amat bangga kerana awak adalah hasil keluaran SMK St.John...!!! Tahniah & Syabas..!!!