Monday, November 19, 2012

Selamat Menerima Menantu Kepada En. Bidin

Terlebih dahulu, saya memohon berbanyak maaf kerana catatan ini lewat saya ketengahkan menerusi blog ini. Bukannya apa, disebabkan agak sibuk dan ditambah pula dengan program ke Langkawi baru-baru ini, maka itulah ia agak lewat diketengahkan. Namun begitu, sebagai menghargai jemputan ikhlas daripada En. Bidin buat saya sekeluarga, maka catatan yang lewat ini saya ketengahkan jua buat tatapan bersama. Harapnya ia masih belum basi lagi. Kepada En. Bidin, terima kasih banyak-banyak.



Pada 10 November 2012 (Sabtu) lalu, saya sekeluarga telah menghadiri majlis perkahwinan anak perempuan En. Bidin Md Ali. Majlis persandingan Nor Shuhada binti Bidin dengan pasangannya Mohd Aidil Amin bin Mohamad telah berlangsung di dewan Sekolah Menengah Hwa Lian, Mentakab, Pahang.

Sewaktu saya tiba iaitu sekitar jam 1.50 tengah hari, rombongan pengantin lelaki baru hendak tiba. Maka sempatlah kami sekeluarga menyaksikan perarakan masuk rombongan pengantin ke dewan. Bergemajuga bunyi kumulan kompang Seri Mutiara Kampung Catin, Mentakab. En. Bidin merupakan bendahari Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS) Pahang.

Kepada En. Bidin dan Kak Zaitun, saya ucapkan selamat menerima menantu. Kalau ada rezeki, hujung tahun hadapan akan dapat cucu pula, insha-Allah. Kepada pasangan mempelai, kami berdoa semoga jodoh anda berdua akan berkekalan selama-lamanya.

Setelah sekitar 20 minit, saya sekeluarga pun meninggalkan lokasi majlis untuk urusan yang lain pula.
Di bawah ini, saya kongsikan foto kenang-kenangan sewaktu menghadiri majlis di atas untuk tatapan semua.


















No comments: