Monday, June 23, 2014

Barisan Pimpinan SBM 2014-2016



Mesyuarat dwitahunan ke-10 Pertubuhan Orang Cacat Penglihatan Malaysia (SBM) telah berlangsung dari 20 – 22 Jun 2014. Berikutan daripada mesyuarat berkenaan, maka pemilihan barisan pimpinan SBM bagi sesi 2014-2016 telah diadakan. Sebagaimana yang telah saya nyatakan lebih awal, 3 tempat telah dimenangi tanpa pertandingan. Pemilihan telah berlangsung untuk jawatan naib presiden dan 8 orang Ahli Majlis Presiden.

Berikut adalah senarai barisan pimpinan SBM 2014-2016:

Tuan Haji Mohd Nazari bin Haji Osman (presiden)
Cikgu Mohamad Fekkeri bin Md Jusoh (naib presiden)
En. Rosyam bin Sidek (Setiausaha Agung)
Pn. Jasmin Khoo (bendahari)

Manakala 8 orang Ahli Majlis Presiden ialah:
1. Pn. Fadhilah binti Abdul Aziz;
2. Cik Anisah binti Ismail;
3. Dr. Wong Huey Siew;
4. En. Mustaza bin Mohd Zain;
5. En. Moktar bin Soon;
6. Cik Siti Huraizah binti Ruslan;
7. En. Ahmad Samsuri bin Muhammad;
8. En. Loh Kong Kenn.

Secara sepintas lalu, populariti En.Loh Kong Ken nampaknya menurun sedikit jika dibandingkan dengan keputusan pemilihan dua tahun lalu. Manakala En. Mohd Bukhari pula merupakan satu-satunya calon yang tewas untuk merebut 8 tempat dalam Majlis Presiden. Walau bagaimanapun, En.Bukhari seharusnya tidak merasa dukacita dengan kegagalan untuk mendapat tempat dalam Majlis Presiden. Khabarnya undian yang anda perolehi agak banyak juga dan bukannya sekadar 17 undi sahaja.

Kepada mereka yang telah terpilih, tahniah diucapkan. Hakikatnya anda semua telah terpilih untuk memimpin sebuah badan bukan kerajaan yang paling ramai dianggotai oleh golongan cacat penglihatan di negara ini. Anggaplah ia sebagai suatu amanah.

Kepada yang telah dipilih, selamat bertugas!


No comments: