Monday, March 18, 2013

Tahniah Kepada Murid Yang Berjaya Dalam STPM





Pagi tadi, keputusan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) telah diumumkan. Seperti biasa, bila keputusan peperiksaan awam diumumkan, pelbagai aksi dan gelagat khususnya yang terlibat secara langsung dengan peperiksaan tersebut boleh kita sama-sama saksikan.


Pada kesempatan ini, saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada semua murid yang telah berjaya. Kepada yang tidak begitu berjaya, jangan putus asa. Cuba lagi. Sekali gagal, ia bukanuntuk selama-lamanya.





Pada kesempatan ini juga, saya ingin mengucapkan tahniah dan syabas kepada Lok Weng Hang yang telah berjaya dengan cemerlang dalam peperiksaan STPM kali ini. Beliau yang juga merupakan seorang murid cacat penglihatan telah mendapat semua A (3A dan 1A Tolak) dalam semua 4 mata pelajaran yang telah beliau ambil. Manakala dari aspek mata pencapaian pula, beliau telah memperolehi 3.92 mata. Mudah-mudahan kejayaan ini akan melonjakkan semangat dan keinginan beliau untuk menggenggam kejaaan yang lebih cemerlang lagi.


Lok Weng Hang merupakan penuntut Sekolah Tinggi Muar untuk pengajian tingkatan enamnya. Beliau juga pernah menuntut di SMPK Setapak dari tingkatan 1 hingga 5 sebelumnya.


Mengikut tinjauan saya setakat ini, Lok Weng Hang merupakanpelajar cacat penglihatan terbaik bagi STPM 2012. Sekali lagi tahniah diucapkan.


No comments: