Saturday, July 4, 2015

Ramiy Masary Kembali Ke Rahmatullah



Malam tadi, saya menerima satu SMS dari seorang rakan yang memaklumkan Ramiy Masary telah kembali ke rahmatullah. Saya cuba mencari pengesahan berita berkenaan menerusi SMS tapi tiada jawapan. Oleh kerana sudah larut malam, saya sekadar bertanya menerusi SMS sahaja dan tidak menerusi panggilan telefon. Mungkin masa sudah lewat malam dan mereka yang saya cuba hubungi sudah pun melelapkan mata, jadi tiada sebarang jawapan pengesahan yang saya terima. Pagi tadi barulah saya mendapat pengesahan daripada salah seorang rakan yang menetap di Kuala Terengganu yang mengesahkan berita tersebut. Menurut berita, Allahyarham menghembuskan nafas terakhirnya pada awal malam tadi.

Ramiy, dalam kalangan rakan-rakan lebih dikenali sebagai Rahimi merupakan rakan satu sekolah semasa di peringkat rendah. Walau bagaimanapun, beliau junior sedikit daripada saya. Kebetulan pula, kami berasal dari negeri yang sama. Lebih tepat lagi, Ramiy berasal dari Merlimau.

Setelah beberapa tahun meninggalkan alam persekolahan, beliau kemudiannya telah menetap di Terengganu. Saya tidak ingat bila kali terakhir saya bertemu beliau. Namun begitu, yang pastinya kami sudah tidak bertemu lebih daripada 25 tahun. Kini kami tidak akan bertemu lagi buat selama-lamanya.

Marilah kita semua selaku rakan Allahyarham mendoakan semoga beliau akan mendapat keampunan Allah dan ditempatkan bersama-sama dengan mereka yang diredhai-Nya. Kepada ahli keluarga Allahyarham, saya ucapkan takziah dan bersabarlah menghadapi ujian ini.

Alfatihah ....


No comments: