Wednesday, November 22, 2017

Persembahan Bicara Berirama Murid-murid SMPK Setapak




Majlis penutup Bulan Bahasa peringkat sekolah (SMPK Setapak) telah diadakan pada 10 November yang lalu. Antara persembahan dalam majlis tersebut yang menarik perhatian saya ialah bicara berirama. Ia telah dipersembahkan oleh sekumpulan murid.

Bagi saya, bukan sesuatu yang mudah untuk membuat persembahan sedemikian. Ia memerlukan latihan yang cukup teliti agar segala aspek yang diperlukan dalam persembahan berkenaan dapat disepadukan.

Klik di sini untuk menonton persembahan bicara berirama

Pada pemerhatian saya, persembahan berkenaan cukup baik dan mantap. Kekurangan yang ada kepada murid-murid berkenaan bukan halangan untuk mereka membuat persembahan yang baik khasnya di khalayak ramai. Saya memang cukup teruja dengan persembahan mereka.

Dalam hal ini, saya juga tidak lupa mengucapkan tahniah kepada Cikgu Nurul Shahidah yang telah melatih murid-murid berkenaan saban petang tanpa jemu. Ia membuktikan latihan yang anda berikan memang berkesan.

Terima kasih juga kepada Cikgu Shuhada Yusuf yang sudi berkongsi video berkenaan dengan saya.


No comments: