Wednesday, July 30, 2014

Salam Aidil Fitri 1435 Hijrah (Catatan Lewat)



Hari ini umat Islam sudah masuk hari ketiga menyambut perayaan aidil fitri 1435 Hijrah. Pejabat pun sudah mula dibuka semula. Kehidupan harian juga sudah semakin beransur seperti sedia kala. Mereka yang sebelum ini berbondong-bondong pulang ke desa dan kampung halaman, kini mula beransur kembali ke kota dan ke tempat kerja masing-masing.

Walau bagaimanapun, rasanya masih tidak terlewat lagi untuk saya mengambil kesempatan yang masih ada untuk menyampaikan ucapan salam aidil fitri 1435 Hijrah kepada sekalian muslimin, khususnya kepada mereka yang pernah mengunjungi blog ini. Mudah-mudahan hari raya kali ini akan menambah erat lagi hubungan silatul rahim antara sesama kita.

Kita juga sering berdoa agar Ramadhan yang baru sahaja meninggalkan kita bukan merupakan Ramadhan terakhir buat kita. Namun demikian adalah menjadi hak mutlak Allah sama ada untuk memperkenankan atau sebaliknya doa dan harapan kita itu. Sekiranya Ramadhan baru-baru ini merupakan yang terakhir buat kita, sama-samalah kita berdoa agar Allah menerima segala amalan dan taubat kita.

Selamat hari raya aidil fitri, maaf zahir batin.


No comments: