Sunday, September 24, 2017

Din Corner, Jasin




Din Corner merupakan antara tempat menjamu selera yang terkenal di Jasin. Letaknya tidak jauh daripada bandar Jasin sendiri iaitu sekitar 1km sahaja. Lokasi tepatnya ialah di Jalan Air Baruk iaitu bersebelahan dengan Masjid Air Baruk. Menurut cerita yang saya pernah dengar, kewujudannya sudah lama. Tempat makan ini dibuka hampir setiap hari dari jam 5.30 hinggalah ke jam 1 pagi.



Saya sendiri sudah beberapa kali singgah dan menjamu selera di tempat makan ini. Kali akhir saya singgah ialah pada 23 September di sebelah malam bersama keluarga.



Antara kelebihan tempat makan ini ialah pelbagai jenis juadah ada di sini. Ia merangkumi hampir semua jenis masakan panas, satay, burgar, dan pelbagai lagi. Maka itulah pengunjungnya sentiasa ramai.

Satu lagi keistimewaan tempat makan ini ialah ia turut dikunjungi pelbagai bangsa. Setiap kali saya berkunjung ke sini, telinga saya pasti dapat menangkap perbualan dalam bahasa Cina dan Tamil.

Jadi jika ada rakan-rakan yang akan ke Jasin, bolehlah singgah di tempat makan ini untuk menjamu selera.


No comments: