Wednesday, September 6, 2017

Harga Petrol Terus Naik





Sekitar jam 7.00 petang tadi, saya telah melewati sebuah stesen minyak dan mendapati banyak kenderaan mula beratur untuk membeli minyak kenderaan masing-masing. Keadaan ini membolehkan saya meneka dengan tepat iaitu harga petrol bermula esok (7 September) pastinya terus naik. Jangkaan saya memang tidak meleset bilamana info yang saya perolehi menerusi internet mengesahkan apa yang telah diduga

Klik di sini untuk melihat secara terperinci harga mingguan petrol

Mulai esok, harga Ron97 akan naik 4 sen seliter daripada RM2.44 kepada RM2.48 seliter. Manakala minyak Ron95 pula akan naik 4 sen selitar juga iaitu daripada RM2.16 kepada RM2.20 seliter.

(Pemandangan di salah sebuah stesen minyak di ibu kota)


Nampaknya dua bulan terakhir ini harga petrol dan diesel secara umumnya menunjukkan trend penaikan. Ini juga mungkin petanda bahawa pilihanraya umum tidak akan berlaku dalam masa terdekat. Antara tanda penting pilihanraya umum semakin hampir ialah apabila harga minyak menunjukkan trend penurunan.

Kenderaan saya juga turut sama beratur untuk mengisi minyak kemudiannya.


No comments: