Monday, September 4, 2017

Mengunjungi Yusiran





Pada 3 September (Ahad), saya dan isteri berkesempatan mengunjungi Saudara Yusiran Ahmad di kediamannya yang terletak sekitar 3 km sahaja dari bandar Jasin. Seperti kunjungan sebelum ini, Yusiran seperti biasa sahaja. Beliau tetap merindui kehidupannya masa lalu. Kl tetap tidak luput dari ingatannya.

(Yusiran)


Sebagaimana biasa juga, beliau tetap menanti kehadiran rakan dan teman-teman lamanya. Setiap kali saya datang, Yusiran tentu suka dan gembira. Sesiapa yang pernah mengunjungi Yusiran sebelum ini tentu lebih memahami apa yang saya katakan.

(Saya dan Yusiran)


Yusiran juga ada memberitahu saya, beberapa minggu lalu ada beberapa rakan yang mengunjunginya. Yusiran juga ada beritahu, ada juga rakan yang merancang untuk mengunjunginya tetapi terpaksa membatalkannya di saat akhir atas sebab tertentu. Itu bukanlah salah sesiapa. Lain kali bila ada kesempatan, kita ziarahi Yusiran lagi. Demikianlah.

Untuk pengetahuan bersama, setiap minggu Yusiran akan ke hospital Jasin sebanyak 3 kali untuk rawatan dialesis iaitu pada hari selasa, khamis dan sabtu. Maklumat ini agak penting terutama bagi sesiapa yang merancang untuk menziarahi beliau.

(Waktu berpisah)


Setelah sekitar setengah jam, saya dan isteri meminta diri. Maklumlah cuaca pun kurang baik. Jika tiada aral, kami akan bertemu lagi 3 minggu yang akan datang, insha-Allah.


No comments: