Sunday, September 10, 2017

Majlis Perkahwinan Rifaat Dan Norlina








Pada 9 September (Sabtu), saya sekeluarga berpeluang menghadiri majlis perkahwinan Mohd Rifaat Hussin dengan pasangannya Norlina Mohamad. Majlis telah berlangsung di Jalan Tunku Kursiah, Seremban, Negeri Sembilan. Sekitar sebulan lalu, Rifaat sendiri telah datang ke sekolah untuk mengedarkan kad jemputan majlis perkahwinannya.

(Saya bersama pasangan mempelai)


Saya dan keluarga tiba di lokasi majlis sekitar jam 2.00 petang. Waktu itu hujan gerimis. Kedua-dua ibu bapa Rifaat telah menyambut kehadiran kami dengan cukup mesra. Saya turut menyampaikan hadiah perkahwinan sumbangan bekas beberapa orang guru Rifaat yang tidak dapat hadir.

(Saya menyampaikan hadiah daripada bekas beberapa orang guru Rifaat yang tidak dapat hadir)


Mohd Rifaat merupakan bekas murid SMPK Setapak. Beliau kemudiannya telah berjaya melanjutkan pengajiannya di Universiti Malaya (UM).

(Menteri Besar NS juga turut hadir)


Antara tetamu kenamaan yang turut hadir dalam majlis ini ialah YAB Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Utama Haji Muhammad Haji Hassan.

Pada pendengaran saya, majlis perkahwinan tetap meriah walaupun disirami hujan tengah hari. Ia diserikan lagi bilamana beberapa orang rakan Rifaat yang lain turut sama hadir bagi memeriah dan mendoakan segala yang baik untuk Rifaat dan pasangannya.



Kepada Rifaat, selamat pengantin baru diucapkan. Doa saya semoga kekal bahagia hingga ke Jannah.


No comments: