Sunday, November 21, 2010

Selamat Pengantin Baru Kepada Ustaz Zamani Dan Cikgu Siti Maisarah

Hari ini (21 November) merupakan hari perkahwinan di antara Ustaz Mohd Zamani bin Ibrahim dengan pasangan pilihannya Cikgu Siti Maisarah binti Mohd Nor. Kedua-dua mereka merupakan rakan saya dan kedua-duanya juga bertugas di sekolah yang sama dengan saya. Ustaz Zamani berasal dari Kelantan, manakala Cikgu Siti Maisarah pula berasal dari Bukit Besi, Dungun, Terengganu. Kedua-dua mereka telah bertemu di sekolah tempat mereka bertugas sekarang. Agaknya inilah yang dikatakan, asam di darat, ikan di laut, dalam periuk bertemu juga.

Kepada Ustaz Zamani dan Cikgu siti Maisarah, saya ingin meminta berbanyak-banyak maaf kerana tidak dapat menghadiri majlis perkahwinan anda berdua sama ada di Dungun mahupun di Kelantan. Memang benar, sedari awal lagi saya sekeluarga telah merancang akan menghadiri majlis anda berdua di Dungun hari ini. Namun begitu, sepertimana yang telah saya nyatakan, pada hari Jumaat lalu saya sekeluarga terpaksa pulang semula ke KL untuk menyelesaikan satu tugas penting pada hujung minggu ini. Hari ini pun saya akan menyambung untuk menyelesaikan urusan penting berkenaan. Saya Cuma merancang, tetapi inilah yang telah ditentukan Allah, jadi saya tak mampu untuk mengelaknya.

Walaupun saya sekeluarga tidak dapat hadir, dari kejauhan saya tetap mendoakan semoga perkahwinan Ustaz Zamani dan Cikgu Siti Maisarah akan diberkati Allah, dirahmati serta kekal bahagia sehingga ke akhir hayat. Jangan lupa, dasar ke arah penduduk 70 juta yang telah dilancarkan pada masa Tun Dr. Mahathir sebagai perdana menteri masih terpakai hingga kini.

Mungkinkah SMPK Setapak akan dapat warden baru tahun hadapan?

No comments: