Saturday, July 27, 2013

Samsudin Wahab Di HKL



Untuk maklumat bersama, Samsudin Wahab kini ditempatkan di Hospital Kuala Lumpur (HKL). Buat masa ini, doktor masih belum dapat mengesahkan penyakit sebenar yang beliau hadapi.


Pagi tadi, sekitar jam 5.30 pagi, Samsudin bersama-sama salah seorang anaknya telah tiba di Hentian Putra dari Kuala Terengganu. Tujuan utama beliau ke KL ialah untuk menghadiri satu majlis di Damansara atas tiket PERTIS. Maklumat terperinci mengenai majlis tersebut tiada dalam pengetahuan saya. Demikianlah bilamana Yang Di-Pertua PERTIS sudah dibelakangkan oleh orang tertentu.


Ketika di Hentian Putra, beliau hampir pitam (kalau tak silap) tanpa sebab yang diketahui. Nasib baik orang ramai yang ada di sekitar beliau telah menghulurkan bantuan yang perlu. Akhirnya beliau telah dihantar ke HKL untuk rawatan lanjut.


Sewaktu saya menziarahinya tengah hari tadi di HKL, beliau masih kedengaran agak lemah tapi masih boleh bercakap. Beliau tidak lekang-lekang memuji dan berterima kasih kepada orang ramai yang telah menghulurkan bantuan kepadanya di Hentian Putra pagi tadi. Maklumlah tatkala itu Samsudin berdua beranak sahaja dan anaknya pula masih kecil lagi.



(Samsudin merupakan salah seorang tenaga pengajar di kelas Alquran Braille PERTIS Terengganu)

Kepada Samsudin, bersabarlah kerana ia merupakan sebahagian daripada ujian Allah. Kepada yang ingin menziarahi beliau, Samsudin ditempatkan di wad 19, katil 22, HKL. Namun demikian, sebelum ziarahi beliau, harap telefon dahulu, takut-takut beliau sudah dibenarkan keluar. Lagipun, Samsudin memberitahu saya, mungkin beliau dibenarkan keluar esok. Itu jangkaan Samsudin sahaja, bukan keputusan doktor.


No comments: