Wednesday, July 31, 2013

Surat Melepaskan Jawatan

Zakaria bin Yahya
Yang Di-Pertua,
Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS)
32A, Tingkat 1,
Medan Idaman,
Jalan Jernai 6/21D,
Gombak,
53100 Kuala Lumpur. 31 Julai 2013 (22 Ramadhan 1434)


Yang Berusaha,
Naib Yang Di-Pertua,
Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS)
32A, Tingkat 1,
Medan Idaman,
Jalan Jernai 6/21D,
Gombak,
53100 Kuala Lumpur.


Tuan,


Perletakan Jawatan Selaku YDP PERTIS


Dengan segala hormatnya perkara di atas dirujuk.


2. Dukacita dimaklumkan, dengan rasa yang amat berat, saya melepaskan semua jawatan saya dalam kepimpinan Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS) berkuat kuasa pada 1 Ogos 2013, bersamaan 23 Ramadhan 1434.


3. Langkah ini amat berat dan terpaksa saya ambil demi survival dan kepentingan PERTIS. Sesungguhnya jika ada dua nakhoda dalam sebuah kapal, lambat-laun kapal pasti akan karam juga. Justeru, eloklah saya yang berundur agar keharmonian dalam persatuan yang amat kita sama-sama sayangi ini akan terus kekal dan dapat dipelihara.


4. Kepada Setiausaha Agung PERTIS, telanlah kembali semua isi kandungan email yang telah anda hantar kepada saya siang tadi. Saya tidak bercadang untuk memaparkannya di mana-mana, insha-Allah. Demi Allah, Dia yang akan mempertontonkan di khalayak ramai di padang mahsyar kelak isi kandungan email berkenaan dan juga semua SMS liar dan busuk lain yang pernah anda hantar kepada saudara-saudara seagama anda sebelum ini.


5. Kepada ahli-ahli PERTIS yang lain, saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan setinggi-tinggi terima kasih di atas sokongan dan kepercayaan penuh yang telah kalian berikan kepada saya di sepanjang saya mentadbir PERTIS. Sesungguhnya saya hanya insan kerdil yang tidak mampu untuk melawan takdir.


Sekian, terima kasih.


Yang benar



(ZAKARIA BIN YAHYA)

Mantan Yang Di-Pertua
Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS)


S.K.: Yang Berbahagia Datuk Zamani bin Sulaiman,
Setiausaha Dewan Negara, Parlimen Malaysia, merangkap Penasihat PERTIS.



No comments: