Sunday, August 9, 2015

Menghadiri Majlis Perkahwinan Anak Dr. Hasnilawati





Pada 8 Ogos (Sabtu) lalu, saya dan isteri berkesempatan menghadiri majlis perkahwinan anak kedua kepada En. Wan Aminuddin dan Dr. Hasni. Majlis telah berlangsung di sebelah malam di sebuah bangalo yang mungkin disewa khas uhntuk majlis berkenaan. Saya dan isteri tiba di lokasi majlis sekitar jam 8.45 malam. Pada masa yang sama, pasangan pengantin juga baru sahaja tiba.

(En. Wan dan Dr. Hasni sibuk melayan para tetamu)


Seingat saya, ini merupakan kali kedua Dr. Hasni mengadakan majlis perkahwinan untuk anaknya dan berbetulan pula majlis perkahwinan ini adalah untuk anak keduanya. Berdasarkan pendengaran saya, majlis telah berlangsung dengan meriah. Ramai juga para tetamu undangan beliau. Selain itu, saya dan para tetamu yang lain dihidangkan dengan juadah yang pelbagai dan lazat-lazat belaka. Dr. Hasni merupakan pemilik Klinik Ampang yang terletak berhampiran dengan BSN Wangsa Maju, KL.



Kepada Dr. Hasni dan En. Wan, terima kasih yang tidak terhingga kerana sudi mengundang saya dan isteri untuk kali kedua dalam majlis perkahwinan ahli keluarga kalian berdua. Ia menunjukkan hubungan kita bukan sekadar antara doktor dengan pesakitt, bahkan keakraban hubungan antara kita lebih dari itu. Keakraban hubungan seumpama inilah yang sememangnya dituntut oleh agama kita.

(Pasangan mempelai)





Saya juga tidak lupa mengucapkan selamat pengantin baru kepada kedua-dua mempelai. Saya berdoa semoga rumah tangga yang dibina akan kekal hingga ke syurga serta akan dikurnaikan dengan zuriat solihin dan solihat. Untuk En. Wan dan Dr. Hasni, selamat menerima menantu kedua. Semakin berserilah keluarga kalian, insha-Allah.






Hari ini menanam serai,
Hari esok menanam halia,
Hari ini tetamu ramai,
Hari esok hidup berdua.

Tengah hari cuaca redup,
Tepi sungai duduk bersila,
Selamat melayari bahtera hidup,
Semoga sampai ke pulau bahagia.

Bukit Batu Pulau Bintan,
Sudah terkenal sekian lama,
Doa dan restu kami iringkan,
Semoga kekal bahagia selamanya.

Sekitar jam 9.15 malam, saya terpaksa meninggalkan lokasi majlis kerana harus hadir ke satu lagi majlis yang lain.


No comments: