Tuesday, December 13, 2016

Tahniah Untuk Zulkifli




Zulkifli Mohd Yusuf merupakan seorang lagi ahli kumpulan penyelidik dalam projek E-Braille, Fakulti Kejuruteraan Mekanikal (FKM), Universiti Teknologi Malaysia (UTM). Kalau saya tidak silap, beliau juga merupakan antara ahli kumpulan yang awal terlibat dengan projek berkenaan. Kalau tidak salah ingatan saya, secara peribadi saya sudah pun mengenali beliau sejak tahun 2010 lagi.




Baru-baru ini, setelah bertungkus-lumus dengan penuh tekun dan sabar, Zulkifli telah berjaya memperolehi ijazah doktor falsafah (phD) daripada Universiti Teknologi Malaysia (UTM). Kejayaan berkenaan sudah tentulah menggembirakan beliau serta keluarganya. Maklumlah sebelum ini beliau terpaksa mengharungi pelbagai cabaran dan ujian, bukan sahaja untuk menghabiskan pengajiannya di peringkat phD, malahan cabaran dalam keluarganya sendiri. Akhirnya dengan berkat sabar dan tabahnya, kejayaan yang menjadi idamannya kini sudah pun dalam genggaman. Selaku rakan, saya juga turut tumpang gembira dengan kejayaan yang beliau capai.




Mudah-mudahan kejayaan yang telah dicapai akan menguatkan semangat serta kesungguhannya untuk terus menyokong projek E-Braille di UTM dengan apa cara sekali pun. Saya juga perlu jelaskan di sini bahawa beliau juga antara orang yang mahir terutamanya untuk membaiki mesin embosser selain Dr. Zarhamdi.

Setinggi-tinggi tahniah saya ucapkan kepada Dr. Zulkifli atas kejayannya. Mudah-mudahan beliau tidak lupa untuk berkongsi ilmu dan kemahirannya kepada masyarakat seperti saya. Kalau tak dapat melapah sama hati gajah, dapat mencecah sedikit hati kuman pun sudah memadai.


No comments: