Tuesday, December 13, 2016

Ucapan Tahniah Ke Bawah Duli Yang Di-Pertuan Agong Ke-15




Dengan penuh takzimnya, patik merafakkan syukur ke hadrat Allah serta mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada ke bawah Duli Tuanku Sultan Muhammad V bersempena dengan istiadat mengangkat sumpah jawatan selaku Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong ke-15.




Doa patik semoga negara tercinta ini akan bertambah barakah daripada-Nya terutamanya di sepanjang pemerintahan Tuanku selaku Yang Di-Pertuan Agong.

Mudah-mudahan dengan sifat zuhud yang sedia ada pada diri tuanku, maka akan kian terbukalah pintu keberkatan untuk negara tercinta ini sama ada di bumi mahupun di langit.

Mudah-mudahan juga dengan tinggi budi pekerti ke bawah duli tuanku, para pemimpin dan sekalian hamba rakyat akan bertambah tinggilah kasih sayang antara sesama kita selaku pewaris tanah air tercinta ini.

(Klik di sini untuk mendengar lagu untuk raja Kelantan)

Sesungguhnya antara tuanku dan sekalian hamba rakyat berpisah tiada. Mudah-mudahan segala sifat dan sikap terpuji yang dikurniakan Allah kepada ke bawah duli tuanku akan menjadi ikutan pula kepada sekalian pemimpin serta sekalian hamba rakyat.

Allahu akbar! Allahu akbar! Allahu akbar!


No comments: