Tuesday, May 29, 2012

Berita Petang

Samsudin Masuk Hospital Kuala Terengganu

Tengah hari tadi, saya mendapat maklumat, Saudara Samsudin Wahab telah masuk wad semula. Beliau masuk Hospital Kuala Terengganu. Mungkin esok beliau akan melalui pembedahan. Sebelum ini, beliau pernah memberitahu saya, beliau dijangkiti kanser hujung usus. Ada nama saintifik penyakitnya disebutkan pada saya, tapi saya yang lupa untuk menyatakannya kembali.

Bila beliau masuk hospital, ini bermakna hasratnya untuk turut serta dalam mesyuarat agung tahunan PERTIS hujung minggu ini tidak kesampaian. Sebelum ini, beliau ada menyatakan kepada saya dengan semangat yang berkobar-kobar untuk menyertai mesyuarat kali ini. Selain itu, beliau juga ada rancangan untuk membawa keluarganya berjalan-jalan di sekitar Kuala Lumpur.



Samsudin merupakan ahli PERTIS Terengganu. Beliau juga terlibat secara langsung dengan kelas Alquran (Alquran Braille) anjuran bersama PEERTIS Terengganu dengan Majlis Agama Islam Dan adam Melayu (MAIDAM) Terengganu sebagai salah seorang tenaga pengajarnya.

Bersama-samalah kita berdoa semoga Saudara Samsudin akan cepat sembuh dan akan dapat menjalani kehidupan seperti sedia kala. Kepada keluarganya pula, bersabarlah banyak-banyak.

No comments: