Tuesday, May 22, 2012

Berita Malam

Abu Hassan Masuk Wad

Pagi tadi, saya menerima beberapa SMS yang memaklumkan bahawa Setiausaha Agung Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS), Saudara Abu Hassan Asyari Razak telah dimasukkan ke wad. Menurut kandungan SMS berkenaan, Saudara Abu kini di bilik 14, tingkat 2, wad 7, Hospital Kuala Lumpur. Menurut maklumat yang saya terima, esok (Rabu) beliau akan dibedah. Ia gara-gara kemalangan yang menimpa beliau pada hujung Mac lalu. Marilah sama-sama kita berdoa semoga beliau akan cepat sembuh dan segera pulih.

Saya rasa, ramai yang mula tertanya-tanya bagaimana pula dengan persiapan PERTIS untuk menganjurkan Mesyuarat Agung Tahunannya pada awal bulan hadapan? Setakat ini persiapan berjalan seperti yang dirancang. Memang benar, bila setiausaha agung tidak sihat sedikit sebanyak ia memberi kesan kepada kelancaran persiapan berkenaan. Namun begitu, dengan kerjasama yang ada daripada para AJK Pusat yang lain, insha-Allah segalanya akan lancar.

Selaku insan ciptaan Allah, kita harus akur dengan apa yang telah ditentukan Allah untuk kita. Walau sebaik mana pun kita merancang, tetapi ia tidak mungkin dapat mengatasi perancangan Allah kerana Dia adalah sebaik-baik perancang.




Salam dari JB.

No comments: