Thursday, May 10, 2012

Tahniah Kepada Tuan Haji Nazari

Saya mendapat maklumat bahawa salah seorang lagi cahaya mata Tuan Haji Nazari akan melanjutkan pelajarannya di UITM Alor Gajah, Melaka dalam bidang Sains Aktuari. Menurut maklumat yang saya perolehi, anak beliau akan mula mendaftar pada 2 Jun 2012 hadapan.



Sebelum itu, pada Februari lalu, anak sulung Tuan Haji Nazari, Abu Hassan, telah berlepas ke luar negara juga untuk melanjutkan pengajiannya. Abu Hassan telah berjaya melanjutkan pengajiannya di Universiti Queensland, Australia. Kalau diselusuri pencapaian akademik Abu Hassan, ia memang sungguh membanggakan khususnya bagi kedua-dua ibu bapanya.

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Tuan Haji Nazari kerana telah dikurnai cahaya mata yang cerdikk. Pencapaian anak-anak beliau jelas membuktikan bahawa sebagai ibu bapa yang cacat penglihatan sama sekali bukan penghalang untuk beliau terus mendidik cahaya mata yang dikurniakan supaya menjadi insan berguna.

Kepada rakan-rakan senasib yang lain, marilah kita sama-sama jadikan pencapaian anak-anak Tuan Haji Nazari sebagai perangsang untuk kita mendidik nak-anak kita pula.

Kepada Tuan Haji Nazari, teruskan mendidik cahaya mata anda supaya mereka menjadi insan keredhaan Tuhan dunia dan akhirat. Jangan sesekali ajar mereka untuk jadi pencuri, penipu, pemutar dan pembelit.

Sebenarnya ada lagi coretan saya untuk tuan Haji Nazari, hanya masanya sahaja belum tiba untuk saya postingkan coretan berkenaan.

No comments: