Monday, December 31, 2012

Selamat Pengantin Baru Kepada Cikgu Ros




Tengah hari semalam (30 Disember), saya sekeluarga telah menghadiri majlis walimatul urus (majlis perkahwinan) Cikgu Ros (Roszazila binti Rusali). Majlis berkenaan telah berlangsung di dewan besar Masjid Salahuddin Al-Aiyubi, Taman Melati, Kuala Lumpur. Kebetulan lokasi majlis memang berhampiran sangat dengan kediaman saya.


Saya sekeluarga telah tiba di lokasi majlis sekitar jam 2.00 petang. Saya kira, kami sudah lewat, tapi sangkaan saya tidak begitu tepat kerana sewaktu saya tiba pengantin lelaki belum tiba dan sekitar 10 minit selepas itu baru pengantin lelaki tiba.




Sewaktu saya tiba, saya telah disapa mesra oleh En. Rusali, bapa kepada Cikgu Ros. Beliau terus membawa saya ke dalam dewan dan menyuruh kami sekeluarga duduk semeja dengan En. Jalaluddin, pengetua SMPK Setapak. Mulanya saya agak keberatan, tetapi bila nampak kesungguhan beliau, maka akhirnya saya akur juga. En. Mohd Hanafiah, PK1 SMPK Setapak juga semeja dengan kami.




Cikgu Ros merupakan salah seorang guru yang sedang bertugas di SMPK Setapak. Justeru, tidak hairanlah pada pemerhatian (pendengaran) saya, ramai juga warga SMPK Setapak turut sama hadir untuk memeriahkan majlis perkahwinan Cikgu Ros. Sama ada guru mahupun dalam kalangan kakitangan sokongan, kita sama-sama merestui perkahwinan Cikgu Ros. Selain daripada warga SMPK Setapak, tetamu lain juga ramai yang datang.


Kepada Cikgu Ros dan suaminya Mohamad Kharol bin Abdul Mobin, kami berdoa semoga perkahwinan anda berdua akan berkekalan hingga ke syurga. Setinggi-tinggi terima kasih juga saya ucapkan kepada Cikgu Ros sekeluarga kerana sudi mengundang saya dan keluarga ke majlis perkahwinan semalam.


Di bawah ini, saya kongsikan beberapa foto yang sempat diambil dalam majlis perkahwinan semalam.




























Ini bukan Cikgu Ros anak Pendekar Mustar tu!


Salam dari Kuantan


No comments: