Sunday, August 13, 2017

Cahaya Mata Amat Dan Haida




Semalam (12 Ogos), saya dan keluarga berkesempatan untuk mengunjungi Amat dan keluarganya di Putrajaya. Tujuan saya sekeluarga ke rumah mereka ialah untuk menziarahi Amat dan Haida yang baru dikurniakan cahaya mata pertama mereka dan sekaligus menziarahi bayi comel mereka. Haida memberitahu, nama bayi comel mereka ialah Ainul Mardhiyah (maaflah kalau salah ejaan).

(Bayi comel Amat dan Haida)


Amat dan Haida begitu ceria sekali di sepanjang saya di rumahnya. Maklumlah sekarang sudah berstatus bapak dan ibu. Saya amat memahami keceriaan mereka berdua sekarang kerana saya pernah melaluinya 16 tahun yang lalu.

(Klik di sini untuk mendengar lagu Anak Pertama oleh Datuk M. Daud Kilau).

Selain Amat, Haida dan bayi comel mereka, ibu mertua Haida dan adik perempuan Haida juga turut ada bersama. Selain itu, Ahmad Qusairi juga turut ada untuk sama-sama menziarahi Amat dan keluarganya. Mungkin dalam diam, Qusairi juga menyimpan hasrat suatu hari nanti untuk merasai keceriaan yang sedang dirasai oleh Amat dan Haida kini.

(Ainul Mardhiyah sedang tidur)


Tatkala saya dan keluarga ingin meninggalkan rumah Amat, Rosmadi dan keluarganya pula tiba. Sebenarnya kami semua tumpang gembira dengan kelahiran bayi pertama Amat dan Haida.


(Rosmadi dan keluarganya)


Mudah-mudahan bayi ini akan menjadi wanita solihah dan penyejuk mata dan hati kedua-dua ibu bapanya, insha-Allah.


No comments: