Thursday, February 4, 2010

Berita Pagi

Menziarahi Cikgu Mad

Alhamdulillah, dalam kesibukan semalam, saya sekeluarga berkesempatan juga menziarahi Cikgu Mad (Cikgu Mohamed bin Ismail). Ketika ini beliau dengan ditemani isterinya tinggal sementara di tempat penginapan di MAB.

Sekitar jam 10.15 malam, saya sekeluarga tiba di MAB untuk menziarahi beliau. Menurut Kak Jun (isterinya), jika tiada aral melintang, hari ini(Khamis) mereka akan kembali ke Terengganu. Lagi pun, katanya, selepas perayaan tahun baru Cina nanti, mereka kena datang semula ke KL untuk meneruskan rawatan.

Mengenai keadaan kesihatannya yang terkini, beliau belumlah sihat lagi. Sebab itulah kena datang semula ke KL untuk meneruskan rawatan. Lagi pun, beliau (Cikgu Mad) masih dalam tempoh cuti lagi. Cikgu Mad sendiri tak berani meramalkan kemungkinan masa depan kesihatannya.

Kami juga sempat berbual mengenai PERTIS. Maklumlah pertemuan antara YDP (Cikgu Mad) dengan NYDP (saya). Saya sekadar mentaklimatkan perkembangan paling terkini mengenai PERTIS. Ini termasuklah kerjasama dengan UTM dan juga kemasukan kakitangan baru. Cikgu Mad memberitahu, kemungkinan besar, saya akan terus kena mempengerusikan mesyuarat PERTIS untuk tempoh yang panjang. Saya diam dan akur sahaja.

Sekitar jam 10.40 malam, kami pun meninggalkan MAB. Kami tinggalkan dengan doa semoga Cikgu Mad cepat sembuh.

Orang sakit sahaja yang terlebih maklum betapa nikmatnya jadi orang sihat.

No comments: