Sunday, January 8, 2012

Selamat Pengantin Baru Kepada Suhana Dan Firdaus

Tengah hari tadi, saya sekeluarga berkesempatan untuk menghadiri majlis walimatul urus antara Suhana binti Arifin dengan pasangannya Ahmad Firdaus bin Mohd Arifin. Majlis telah berlangsung di kompleks kejiranan, Presint 9, Putrajaya. Pn. Suhana merupakan seorang kakitangan yang sedang bertugas di SMPK Setapak.



Saya sekeluarga telah tiba di lokasi majlis sekitar jam 1.55 tengah hari. Waktu saya masuk ke dewan, pasangan mempelai masih lagi berada di atas pelamin. Pada pendengaran saya, para tetamu yang hadir masih lagi ramai.



Antara kakitangan SMPK Setapak yang sempat saya temui termasuklah Cikgu Karim, Cikgu Zaini, Kak Yati, En. Shahbudin serta beberapa orang lagi.



Pada pendengaran dan pengamatan saya, majlis ini meriah dan mengikut tertib istiadatnya. Daripadda atas pelamin, ada acara makan beradat. Kemudian disusuli dengan acara potong kek. Ia diikuti pula dengan acara beramah mesra dengan para tetamu. Kemudian diikuti acara karaoke pula.

Saya sempat juga berjumpa dengan mempelai perempuan. Sempat juga beliau bertanya beberapa orang rakan sekerja yang lain. Agaknya, mereka belum sampai lagi.

Sekitar jam 2.50 petang, saya sekeluarga pun meninggalkan lokasi majlis. Waktu itu, acara karaoke baru hendak bermula.

Kepada Suhana dan pasangannya, selamat pengantin baru saya ucapkan. Terima kasih banyak-banyak kerana sudi mengundang saya sekeluarga. Kalau tergigit lidah sekali-sekala, itu perkara biasa dalam alam berumah tangga. Didoakan semoga anda berdua akan kekal bersama hingga ke akhir hayat, beroleh bahagia dunia akhirat, beroleh zuriat yang solihin dan solihat serta beroleh selamat dan dilimpahi berkat.

Orang ramai ke majlis pengantin,
Beramah mesra sambil tersenyum;
Dua mempelai di atas pelamin,
Umpama bunga dua sekuntum.

Hari ini menanam serai,
Hari esok menanam halia;
hari ini tetamu ramai,
hari esok hidup berdua.

Di bawah ini di kongsikan beberapa foto yang saya kira menarik yang sempat diambil dalam majlis tersebut. Maaf kerana foto sewaktu acara potong kek tidak sempat diambil kerana kami sibuk menjamu selera. Selamat menatap!

















No comments: